RTÉ probe finds different accounts of what happened with controversial tweet

16th September, 2018

RTÉ executive Cillian de Paor was asked to investigate how the false tweet came to be read out on air. His conclusions have been obtained by The Sunday Business Post.

In an email sent to senior RTÉ people at 10.49pm on February 28, 2012, De Paor said he had interviewed Ken O’Shea, Aoife Kelleher and Michael Hughes about the by-now infamous tweet.

“Ken [O’Shea] recollected noticing the original tweet as he and Aoife...

Subscribe from just €1 for the first month!

Currency

What's Included

With any subscription you will have access to

  • 971569B3-2C5E-4C45-B798-CEADE16987A8

    Unlimited multi-device access to our iPad, iPhone and Android Apps

  • 099C8662-C57C-42F2-9426-F2F90DF17C8F

    Unlimited access to our eReader library

  • 198AE43B-B9CF-4892-8769-D63C2104BA08

    Exclusive daily insight and opinion seven days a week

  • D8F37B78-25E4-4E4A-A376-4F5789B1564A

    Create alerts to never miss a subject that matters to you

  • B15F2521-37CD-4E02-B898-730A20D39F7F

    Get access to exclusive offers for subscribers on gifts and experiences

  • A564FE02-1AB8-4579-AF9D-BA32A2E5ACA7

    Get content from Business Post, Business Post Magazines, Connected, Tatler and Food & Wine

Share this post

Related Stories

Susan O’Keeffe: Intelligent, joined-up, long-term planning for change would begin to honour Ashling Murphy

A whole new level: Why Microsoft is paying $68.7bn to acquire Activision-Blizzard

Analysis: Northern Ireland protocol issue becomes ever more pressing as elections approach

Eoin Ó Broin: Focus on built environment is key to cutting emissions